2014. július 22.

Serpenyős "pizza"-változatok


Serpenyős csirkés pizza

"Hozzávalók:
* 4 evőkanál tejföl

* 4 evőkanál majonéz (aki nem szereti a majonézt annyira, rakjon mondjuk egy evőkanállal több tejfölt és annyival kevesebb majonézt, bár annyira nem érződik a tészta ízén a majonéz)
* 2 tojás
* 9 evőkanál liszt
* csipet só
* sajt
feltét ízlés szerint, ketchup, pizzakrém, tejföl, illetve: kukorica, sonka, hagyma, kolbász, meg amit csak el tudsz képzelni
Előkapsz egy serpenyőt, kicsi olajat hevítesz benne, majd beleöntöd a tejföl-majonéz-tojás-liszt-só keveréket. Ezután rápakolod a pizzakrémet, majd a sajtot és a többi feltétet és lefeded a serpenyőt. Lassú tűzön tíz perc alatt megsül."
Nem volt sem időm (sem kedvem) órákat főzőcskézéssel tölteni, így próbáltam ki  Petra receptjét. 
A tésztája "kicsit érdekes", semmi köze a pizzatésztához, de egy gyors "összedobott" eledelnek pont megfelel. 
Az én változatomban a tetejére ketchupot nyomtam, megszórtam bazsalikommal, oregánóval, kakukkfűvel, és az előző napi grillen sütött csirkemell maradékát rácsíkoztam, és lilahagyma-karikákat is tettem rá. A tetejére reszelt füstölt sajt került (lásd: baloldali kép)


A sikeren (és további időhiányomon, valamint éhségemen) felbuzdulva a következő alkalommal is elkészítettem, csak a tésztát variáltam, hogy némiképp jobban hasonlítson a pizza tésztájára; így lett belőle

Serpenyős tonhalas pizza

(lsd. jobb oldali kép!)

Tésztája "találomra" (de eltalálva):

* 10 evőkanál liszt egy pici instant élesztővel elkeverve
* 2 tojás
* Annyi tej, hogy sűrű tésztát kapjunk (ami még épp folyós)
* só

Beleöntöttem kiolajozott serpenyőbe, pár percig elősütöttem (ne legyen túl forró!), majd ismét ment rá a ketchup, bazsalikom, oregánó, kakukkfű, olajos tonhalkonzerv (leve nélkül), fokhagyma, valamint reszelt sajt (sajnos olívabogyóm épp nem volt otthon). Lassú tűzön kb. 10-15 percig sütöttem.
Nagyon szeretjük a tonhalas tésztát is, az ötletet onnan merítettem.



1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet :) biztos, hogy kipróbálom, mert nálunk mindenki szereti :)

    VálaszTörlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...