2014. április 2.

Pisztráng, pizza és más kajafajták

Néha-néha eszembe jut, hogy "nemtortát" is fényképezzek (és készítsek), most ezeket örökítem meg itt is magunknak - ha már rábukkantam a fotóikra.
Mindegyik valami alkalomhoz kötődik; a pizzával például gyerkőceim leptek meg a szülinapomon.


Grillezett pisztráng
Végy pisztrángot(-kat), mosd meg jól folyóvízben, sózd meg, kend meg a bőrét olívaolajjal. A belsejébe pedig tégy sok-sok fokhagyma-szeletkét, citromkarikát, olívabogyót, kakukkfüvet, majd süsd meg grillen 220'C körüli hőfokon kb. 15-20 percig, (a hal nagyságától függően) vagy amíg el nem kezd pirulni, 
Köret: párolt zöldség, kukoricás rizs. 
Kence: avokádókrém (kockára vágott, majd citromlével, fokhagymával, sóval, borssal, tejföllel turmixolt avokádó).
Valentin-napra például ideális (... lenne.... hmmm..... fokhagymás, na és?!)


Tonhalas pizza


A pizzafeltét pontos arányait nem ismerem, mert mint említettem, meglepetésként kaptam, de az összetétele a következő volt: fokhagymás-bazsalikomos-oregánós-kakukkfüves paradicsompüré alapként, olajos tonhalkonzerv, lilahagyma, pepperóni (ecetes savanyúság), füstölt sajtok keverékével a tetején. Ez nagyon finom volt - főleg, hogy nem nekem kellett elkészíteni - de leginkább azért, mert a gyerekeim "dobták össze", kizárólag nekem.





A lencsesalátát Újévre szoktam készíteni évek (évtizedek) óta, de minden évben keresgélnem kell a receptesfüzetkém lapjai közé dugdosott jegyzetek között. Tudom, hogy valami kis rongyos, Nők Lapjából kivágott fecnin van (volt) valahol.... (na, most legalább meglesz!) Igaz, már csak fejből rémlik...

Lencsesaláta
A beáztatott lencsét mosd meg, főzd meg (ne essen szét!). A főzővízbe sót, babérlevelet, egészben hagyott hagymát tégy. Szűrd le, halászd ki belőle a babérlevelet és a hagymát (ezek nem kellenek). 
Egy-két (szintén adagfüggő) citrom levét facsard ki, ebbe mehet frissen őrölt bors és a karikákra vágott lilahagyma és póré(új-)hagyma, szintén karikákra vágva. Óvatosan keverd el a lencsével, és (ugyan nem a reklám helye, de) Füstlivel - itt épp chilis és borsos - szoktam készíteni, mert én azt szeretem "nyersen" is (tehát nem kell előtte megfőzni).
Keményre főtt tojással díszítsd (itt a képen ugyan nem szerepel, mert másnap jutott csak eszembe megörökíteni, és addigra majdnem az egészet megettük).

4 megjegyzés:

  1. Hmmmm finomságosak egytől egyig :)

    VálaszTörlés
  2. Jé, azt hittem, Ti csak tortán éltek! :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hááát...őszintén....mostanában egyre kevesebbet kívánom a tortát..... :-)

      Törlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...