2012. április 22.

Narancsos-mákos-mascarponés torta








A torta alapja a Horváth Ilona-féle Máklepény (ezt szívesen használom más gyümölcsös - pl. epres-málnás - sütikhez is alapként)

Piskóta:
  • 3 egész tojás
  • 25 dkg cukor
  • 1/4 liter tej
  • 20 dkg darált mák
  • 20 dkg liszt
  • 1 sütőpor
  • citromhéj (jelen esetben narancshéj)

A tojásokat a cukorral és a tej felével jól elkeverjük, hozzáadjuk a mákot, a sütőporral elkevert lisztet, felhígítjuk a maradék tejjel. Jól kikeverjük, sütőpapíros formába öntjük, és lassú tűzön sütjük. 
Nekem ez a 26 cm-es formába elég lett, kb. 35-40 percig sütöttem 180 'C-on.

Töltelék:
  • Házi készítésű "mascarpone", cca. 20-25 dkg
  • 1 cs túró (25 dkg)
  • Porcukor (kb. 10-15 dkg)
  • Pár kanál tejföl
  • Narancs reszelt héja 
  • Házi készítésű vaníliakivonat

Mindent összekeverünk, és kész!
A lapokat - ha száraznak találjuk - meglocsolhatjuk narancslével.
Rétegezzük, díszítjük, megesszük. Ne felejtsük el lefényképezni és közkinccsé tenni! :-)

Házi krémsajt, mascarpone: ezt nagyon sokan leírták már, az enyém lehet (sőt, biztos!) hogy nem is az az igazi krémsajt, de finom! 
Így készítem: 1 nagy doboz tejfölt és 1 nagy doboz görög joghurtot (most épp ez volt itthon, de más mezei joghurttal is jó, csak nagyobb zsírtartalmút válasszunk, vagy ha csak tejföllel készítjük, az is tökéletes) lazán összevegyítek, gézbe kötöm, és pár nap alatt hűtőben lecsöpögtetem (fakanál nyelére téve a csomagot, hogy ne érjen az edényhez). Ebből jó sok lesz, 2 adag sütihez is elegendő, sőt még sós sajtkrém is készült belőle.

Házi vaníliakivonat: ezzel sem mondok újat; a kettéhasított vaníliarudakat (vagy maradékot, amiből már kikapartuk más sütibe a magjait) vodkába v. más alkoholba tesszük, és érleljük. Minél tovább, és minél többet, annál intenzívebb az íze.


7 megjegyzés:

  1. Imádom a mákot! :)Guszta süti, már mentettem is! Muszáj megcsinálnom! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó torta, a mák és a narancs- remek párosítás! Jó ötlet az alap más sütinél, krémnél való felhasználása :)

    VálaszTörlés
  3. Elgyengül a lábam, ha ránézek! Nekem kell egy szelet!!! :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ennivaló ez a mákos narancsos torta!

    VálaszTörlés
  5. Köszi Lányok!
    Tényleg nagyon finom, nem csak mutatós!
    És ami még előnyére vált: nagyon gyorsan elkészíthető.
    Próbáljátok ki, megéri!!! :-)

    VálaszTörlés
  6. A mákra én is ideugrottam! nagyon jó, viszem is a receptet, köszi :)

    VálaszTörlés
  7. Majd számoljatok be, ha elkészítettétek. Kíváncsi vagyok! :-)))

    VálaszTörlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...